14 may 2021

NIVEL B RAIN WATER

 Queridas familias: 

Estamos en la Unidad 6, Rain Water. En ella aprenderá vocabulario de alimentos (fi sh, meat, lemon, tomato, lettuce, sweetcorn) y los conceptos “sweet”, “sour” y “salty”. También practicará frases sencillas como: I like (fi sh). I don’t like (meat). En el cuento del Big Book, Sam, Nico, Greenman y los animales del bosque están de picnic, pero se dan cuenta de que ¡no han traído nada de beber! Todos juntos buscan la manera de recoger agua de los recursos naturales que les rodean. 

En este cuento, los alumnos aprenden sobre la emoción, la aversión, y el valor de ser ingeniosos para encontrar alimentos en la naturaleza mientras repasan el vocabulario y las estructuras de la unidad. También aprenderemos a cantar y realizar las acciones de la canción de la unidad. Esta es la letra de la canción de acción de la Unidad 6, Hello, Mr. Waiter. Hello, Mr Waiter. How are you? Hello and good morning. I’m very well, thank you! I’m very hungry. Can you help me, please? Yes, I can! What do you want to eat? I like fi sh. Can I have some, please? I’m very sorry… I don’t have any fi sh. I like meat. Can I have some, please? I’m very sorry… I don’t have any meat. ¿Os animáis a poner el vídeo de la canción de acción en casa con la Greenman App, y realizar las acciones y cantar con vuestro hijo? También podéis jugar a juegos interactivos o ver el cuento animado juntos. ¡Esperamos que os divirtáis con Greenman y sus mágicos amigos del bosque! 

Greetings,

Lorena

http://inglesinfantilsanantonio2.blogspot.com/2016/05/cuento-de-cheeky-monkeyhaving-picnic.html?m=0

3º English U.6 At the takeaway





UNIT 6

VOCABULARIO Y ESTRUCTURAS:

  • beef, chicken, chips, fish, noodles, prawns, rice, vegetables
  • beans, carrots, mushrooms, onions, peas, peppers
  • I’d like (prawns and rice).
  • Do you like (chicken)? Yes, I do. / No, I don’t.
  • He / she likes (noodles). He / she doesn’t like (rice).
  • There are some / There aren’t any (carrots

ACTIVIDADES INDIVIDUALES INTERACTIVAS:

  1.  Aprende el nombre de varias frutas con este juego con audio:Fruit Memory
  2. MatchQ
  3. Match














And now, your favourite part: GAMES!


  Food vocabulary (spelling) - Do you like? 
Food 1 - Food 2 - Food 3 - Food 4
Fruit - Breakfast story
Activities compilation - Quizlet

Nivel A Unidad 6 - The Summer Party


 Queridas familias: 

Hemos comenzado la Unidad 6, The Summer Party. En ella aprenderá vocabulario de alimentos (egg, potato, carrot, sausage, plum, juice) y los conceptos “hungry” y “thirsty”. También practicará frases sencillas como: Have you got any (carrots)? Yes, I have. / No, I haven’t. Can I have some (carrots)? Here you are. 

En el cuento del Big Book, Sam, Nico y Greenman están en una fi esta de verano en el bosque cuando Fox se lleva toda la comida. Greenman visita a los animales y los árboles del bosque y comparten su comida con Nico y Sam. Luego, Fox se da cuenta de que está triste solo y decide compartir la comida también con todos. En este cuento, los niños aprenden sobre el hecho de pedir perdón cuando se ha hecho algo mal, y el valor de compartir con los amigos mientras repasan el vocabulario y las estructuras de la unidad. 

También aprenderemos a cantar y realizar las acciones de la canción de la unidad. Esta es la letra de la canción de acción de la Unidad 6, Let’s have a picnic. 

It’s a hot day, it’s a sunny day. I am thirsty, I am hungry. It’s a hot day, it’s a sunny day. Let’s have a picnic with our friends! Let’s have a picnic with our friends. Let’s have a picnic, we can share. Let’s have a picnic with our friends. I am thirsty and hungry! 1. Carrots, carrots. Let’s eat carrots! 2. Potatoes, potatoes. Let’s eat potatoes! 3. Eggs, eggs. Let’s eat eggs! 4. Sausages, sausages. Let’s eat sausages! 5. Plums, plums. Let’s eat plums! 6. Juice, juice. Let’s drink juice! 

¿Os animáis a poner el vídeo de la canción de acción en casa con la Greenman App, y realizar las acciones y cantar con vuestro hijo? También podéis ver el cuento animado juntos. ¡Esperamos que os divirtáis con Greenman y sus mágicos amigos del bosque! 

Greetings,

Lorena

2º INGLÉS U. 6

UNIT 6

A) VOCABULARIO Y ESTRUCTURAS:
juice, lemonade, milk, pasta,pizza, popcorn, salad, soup
acting, dressing up, makingposters, painting, playing music
What are you eating /drinking?
I’m eating (pizza).
I’m drinking (juice).
I like (acting).
I don’t like (painting).

B) ACTIVIDADES INTERACTIVAS:
  1. Match
  2. Match II
  3. Listening Memory Game: Food

4º INGLÉS U. 6

UNIT 6: In the community garden

Vocabulario y estructuras:

a butterfly, a worm, an ant, a ladybird, a grasshopper, a snail, a bee, a spider
feeding the birds, picking the raspberries, digging up the potatoes, planting the seeds, washing the lettuces, watering the roses
Are there any (worms)? Yes, there are. / No, there aren’t. What are they doing? They’re (feeding the birds).

UNIT 6. AT THE TAKEAWAY. FOOD AND DRINKS. LIKE

UNIT 6. AT THE TAKEAWAY
FOOD AND DRINKS


PRACTICE WITH THE ONLINE EXERCISES!


CLICK AND PRACTICE!


CLICK AND PRACTICE!


CLICK AND PRACTICE!
CLICK AND PRACTICE!


CLICK AND PRACTICE!

1º INGLÉS U.6

UNIT 6: AT THE PICNIC



I like apples and sandwiches too
I like strawberries. Oh! Yes, I do!
i like eggs and I like cakes
At the picnic (3)

Come to the picnic, the picnic school
Come to the picnic, it's at school
It's at school and it's cool
At the picnic (3)
I like olives and tomatoes too
I like sausages. Oh! Yes, I do!
i like eggs and I like cakes
At the picnic (3)

Come to the picnic, the picnic school
Come to the picnic, it's at school
It's at school and it's cool
At the picnic (3)




UNIT 6: AT THE PICNIC

  1. Quizlet – Unit 6
  2. Greenman’s story: Let’s tidy up!