5 mar 2016

EXPLORING SCHOOLS IN MARCH: ST PATRICK´S CHALLENGE! SHARE YOUR IDEAS ;)

We are having fun decorating the school to celebrate St Patrick´s Day!

We are reviewing parts of the body, toys and colours with this funny "Leprechaun finger puppet"
We are learning symbols and key words..
We are exploring and sharing ideas on How to make a leprechaun trap.

...And we are learning culture by listening Irish songs and stories in our classes and exchanging experiences with other cultures. We love Ireland! We are learning these two songs for our Irish concert.
Image result for shamrock


¡We have been very lucky this week as it´s the month of St Patricks Day and "Federito", our favourite clover has came to our school to tell us about his story! Information about NOONAN (National organization for rare disorders), its programs, special events and the variety of services offered can be found here: http://www.noonanasturias.com/las-enfermedades-raras-van-al-cole-con-federito/ Buy Federito: COMPRAR CUENTO “LA HISTORIA DE FEDERITO”

federito

1 mar 2016

TRABAJAMOS LA RESILIENCIA CON LOS MONSTRUITOS DE CLASSDOJO.

Estos días Mojo y sus amigos nos enseñan "The power of yet" En este episodio Katie se da cuenta de que puede aprender pidiendo ayuda a sus compañeros. No es que no sepa hacerlo es que aún no lo ha conseguido. Aprendimos que no hay que sentirse mal por no saber algo y que preguntando y esforzándose en aprender ejercitamos nuestro cerebro y nos hacemos más fuertes y poderosos.
Why is the word "yet" so powerful? Think of a "yet" moment in your life and discuss it.
En clase era muy frecuente escuchar... "No yo no lo hago porque no sé inglés" Estos días estamos aprendiendo con Mojo y sus amigos los monstruitos a que no es que no sepamos hablar inglés, simplemente es que aún no lo hemos conseguido del todo, hay que seguir entrenando ;)

Gracias Clara por compartir con Nosotros tu arte. ¡Ya tenemos logo para nuestra radio! Thank you! ;)





In 1978, Stanford psychologist Carol Dweck made a profound discovery: children who believed their intelligence could grow did better in school, and better in life. She called this basic belief about intelligence “mindset.”



In 2016, Carol Dweck’s lab at Stanford, PERTS, partnered with ClassDojo to bring this important lesson to classrooms everywhere through a five episode video series.

29 feb 2016

1º PRIMARIA UNIDAD 5: THE PUPPET BOX

En este  tema estamos aprendiendo las partes del cuerpo:
Estructuras sintácticas: It's got... Count the blocks. How many children have got blonde hair? What colour hair / eyes have you got? I've got red hair and green eyes. 


Image result for parts of the bodyLéxico: Partes del cuerpo: head, body, arms, legs, hands, feet, fingers, toes; Partes de la cara: hair, eyes, nose, mouth, ears, face; blonde (clave); Move the legs. That’s easy! That’s impossible! Wait a minute. Don’t be silly! Look at my puppet! What colour is his body? What colour are his hands? Where’s the puppet box? Here it is. Fred makes a fantastic puppet. Clap in (twos). Stretch up high. Touch the sky (receptivo). 

Patrones sonoros: escuchan un chant Kit chant; unas canciones: Fingers, hands, keep moving...; Clap your hands, y una rima de la historia. La pronunciación de los sonidos iniciales: /f/ /n/ /t/ /m/ /n/ /b/.

Funciones comunicativas: descripción de las partes del cuerpo y la cara; descripción física (color de pelo y ojos); instrucciones; expresión de la cantidad. 

Estructuras sintácticas: It's got... Count the blocks. How many children have got blonde hair? What colour hair / eyes have you got? I've got red hair and green eyes. 

A continuación os dejo recursos de la unidad obtenidos de: El Blog de Norton, donde pordéis encontrar un montón de actividades divertidas y prácticas relacionadas con cada tema ;)
http://elblogdenorton.blogspot.com.es/search/label/primero


EXTRA ACTIVITIES: