7 abr 2016

1º PRIMARIA UNIDAD 6: AT THE FARM.

     
En esta unidad estamos aprendiendo aspectos relativos a los animales de granja.

Aspectos socioculturales y sociolingüísticos: audición de unas canciones (I've got a cow and a sheep on my farm; I've got a dog...), un chant (Kit chant) y una historia: Animals. 
Funciones comunicativas: descripción de animales; expresión del gusto; expresión de la posesión.
Estructuras sintácticas: I like... I don't like... The mother’s brown and red. She’s got four babies. The babies are yellow. It’s a hen and four chicks.
Léxico de alta frecuencia: Animales: dog, cat, hen, duck, cow, sheep, goat, horse, donkey, rabbit; crias de animal: foal, lamb, puppy, kitten, chick; grana: farm, tractor, fence, pond, gate, field, window (clave); woof, miaow, quack, cluck, moo, baa, neigh, ee-aw; Where are the ducks? Over there. What’s your favourite animal? Titch is scared of dogs. Help! Poor Titch! I love this spider! Come and feed the sheep. Let’s feed / brush / walk / stroke the dog (receptivo).
 Patrones sonoros, acentuales, rítmicos y de entonación: escuchan un chant Kit chant; unas canciones: I've got a cow and a sheep on my farm; I've got a dog...; y una rima de la historia. La pronunciación de los sonidos iniciales: /tf/ /d/ /k/ /h/ /l/ /r/.

A continuación os dejo con recursos de la editorial obtenidos de: El blog de Norton.

   


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